Нова ера залізничних подорожей — FlixTrain замовив 65 нових європейських високошвидкісних поїздів

03/06/2025

Мюнхен, 27 травня 2025 – FlixTrain, дочірня компанія глобальної travel-tech компанії Flix SE, оголосила про замовлення 65 нових європейських високошвидкісних поїздів. Компанія Talgo забезпечить відповідні поїзди та певні послуги з технічного обслуговування, а Siemens постачатиме локомотиви. Обсяг контракту становить до 2,4 млрд євро, з яких уже закріплено понад 1 млрд євро. 

Цим стратегічним кроком FlixTrain реагує на зростаючий попит на швидкі та доступні залізничні подорожі. Компанія планує використовувати нові високошвидкісні поїзди, щоб скористатися величезним ринковим потенціалом у Німеччині та Європі. Очікується, що ринок високошвидкісних залізничних перевезень у Німеччині зросте на 45% до 2030 року у порівнянні з обсягом 2021 року. По всій Європі потенціал ринку ще більший — близько 27 млрд євро у 2023 році з очікуваним щорічним зростанням 4–5%. [Джерело: OC&C Long-distance Travel Market Study 2023]. Лише у 2024 році FlixTrain розширив свою пропозицію на 40% і зафіксував значне зростання пасажиропотоку, ґрунтуючись на високих результатах 2023 року. 

«Ми реалізуємо довгострокову стратегію з FlixTrain і суттєво розширимо наші послуги в найближчі роки», — каже Андре Шваммляйн, співзасновник і генеральний директор Flix. «З величезним розширенням нашого парку поїздів ми розпочнемо нову еру залізничних подорожей у Німеччині та Європі». Загальна мета FlixTrain — залучити більше людей до сталих подорожей поїздом: «Ми плануємо не лише збільшити нашу частку ринку, а й суттєво розширити сам ринок». 

З політичного боку, новостворений уряд Німеччини визнав величезний потенціал залізничного транспорту далекого сполучення, взявши на себе зобов’язання щодо довгострокових інвестицій у залізничну інфраструктуру та реформу системи доступу до колій у Німеччині. Ці плани можуть сприяти подальшим приватним інвестиціям у залізничний сектор Німеччини, стимулюючи інновації для ширшого спектра послуг. В результаті це призведе до більшої конкуренції та кращих пропозицій для клієнтів. 

Патрік Шнідер, федеральний міністр транспорту Німеччини, коментує: «Ми щиро вітаємо інвестиції FlixTrain. Те, що німецька технологічна компанія інвестує в такому масштабі, є сильним сигналом для ринку залізничних перевезень». 

«Новий німецький уряд усвідомив важливість рамкових умов для залізничних послуг, і швидке виконання узгоджених пріоритетів може призвести до більших інвестицій у німецький ринок», — каже Шваммляйн. Водночас FlixTrain тісно співпрацює з Європейською комісією, щоб сприяти розвитку європейських залізничних перевезень і забезпечити кращу загальну пропозицію для пасажирів. 

Сучасні поїзди, що прокладають шлях до загальноєвропейського зростання 

Нові поїзди FlixTrain будуть європейськими високошвидкісними поїздами, які розвиватимуть швидкість до 230 км/год. Вони матимуть безбар’єрну посадку — те, що наразі недоступне на жодному поїзді далекого сполучення у Німеччині — а також системи інформування пасажирів, кондиціювання повітря, сучасні Wi-Fi рішення та багато інших функцій, які суттєво підвищать комфорт подорожей для пасажирів. Поїзди будуть базуватися на технічній платформі Talgo 230, з проєктами, які наразі реалізуються в Данії та Німеччині. Як Flix, так і Talgo розробили спеціальні покращення для кожного проєкту, щоб забезпечити високу ефективність експлуатації. Крім того, тягу забезпечуватимуть локомотиви Siemens (Siemens Vectron), які за останні роки зарекомендували себе як дуже надійні в роботі. 

Також ці поїзди будуть унікальними завдяки їхньому європейському формату і зможуть курсувати багатьма європейськими країнами, базуючись на універсальній концепції, що дозволяє швидке розширення. 

Наразі, завдяки всебічній співпраці з регіональним транспортом, близько 650 напрямків доступні для бронювання через FlixTrain; 50 міст безпосередньо пов’язані з широкою мережею FlixTrain. Разом із близько 300 зупинками FlixBus тільки в Німеччині, Flix пропонує унікальну міжмодальну пропозицію подорожей далекого сполучення, що поєднує міжнародні автобусні рейси та високошвидкісні залізничні сполучення. Нові поїзди мають сприяти розширенню у Німеччині та інших європейських країнах. «Ми розглядаємо FlixTrain як європейський продукт. Починаючи з нашого внутрішнього ринку, ми хочемо зробити цей сервіс доступним і в інших країнах», — додає Шваммляйн. 

Про FlixSE 

Flix має намір трансформувати сектор колективного транспорту, пропонуючи сталий і доступний сервіс автобусних і залізничних перевезень дальнього сполучення у понад 40 країнах на чотирьох континентах через свої бренди FlixBus, FlixTrain, Kamil Koç і Greyhound. Завдяки моделі бізнесу з малою кількістю власних активів та інноваційній технологічній платформі, Flix, заснований у 2013 році, швидко зайняв провідні позиції на ринку далеких автобусних перевезень у Європі, Північній Америці та Туреччині, а також активно розширюється у Південній Америці та Індії. 

У той час як Flix управляє комерційними аспектами бізнесу, такими як планування мережі, ціноутворення, контроль операцій, маркетинг і продажі, управління якістю та постійний розвиток продукту на основі аналізу даних, щоденні операції виконують надійні партнери Flix. Інноваційне поєднання технологій і платформи продажів Flix з традиційними пасажирськими перевезеннями перетворило європейський стартап на провідну та глобально розширювану travel tech компанію. 

У Німеччині FlixTrain з 2018 року стимулює конкуренцію на ринку залізничних перевезень далекого сполучення і швидко здобув популярність як альтернатива подорожам. Як і у FlixBus, технологічна платформа є серцем бізнес-моделі FlixTrain. Сьогодні FlixTrain безпосередньо сполучає близько 50 міст, а ще приблизно 600 доступні для бронювання завдяки співпраці з регіональними залізничними сервісами. FlixTrain експлуатує першу і найбільшу приватну мережу далекобійних поїздів у Німеччині, надаючи ще більшій кількості людей доступ до сталого і доступного транспорту.